Frequently Asked Question
Jak ustawić zewnętrzny serwer pocztowy do wysyłki wiadomości z systemu Odoo hostowanego na odoo.sh lub odoo.com.
Uwaga: wszędzie, gdzie używam twojadomena chodzi mi o poprawną domenę elektroniczną będącą w posiadaniu Twojej firmy, np. apple.com, miscrosoft.com, nazwa.pl, twojafirma.pl, twojafirma.eu, itd.
Jeśli masz swój zewnętrzny serwer pocztowy i chcesz używać go do wysyłki wiadomości e-mail z systemu odoo, to postępuj wg wytycznych poniżej.
Najpierw sprawdź:
- Czy masz dostęp administracyjny do Twojego serwera pocztowego i możesz konfigurować i zmieniać skrzynki pocztowe, w tym skrzynkę catchall@
- Czy masz dostęp administracyjny do Twojego systemu Odoo
Jeśli pozytywnie odpowiedziałeś na powyższe pytania to zaczynamy
Przygotuj dane:
Wejdź w ustawienia Odoo i sprawdź na jakiej domenie w odoo.com, np. twojafirma.odoo.com (po zalogowaniu do Odoo widać ją w pasku przeglądarki).
Ustawienia serwera pocztowego
Utworzenie konta pocztowego
Utwórz konto pocztowe do wysyłki wiadomości z systemu Odoo, np.:
odoosend@
Zapamiętaj nazwę użytkownika dla tego konta i hasło.
Dodaj do tego konta następujące aliasy:
catchall@
bounce@
notifications@
Ustaw na koncie email odoosend@ przekierowanie (Forward) wiadomości przychodzących na to konto na adres catchall@twojafirma.odoo.com
Ustawienia w Odoo
Otwórz Ustawienia i znajdź sekcję „Używaj niestandardowych serwerów poczty e-mail”
Zaznacz checkboxa i zapisz ustawienia.
Ponownie odszukaj ww sekcję i kliknij w „Serwery Emaili wychodzących”
Kliknij „Nowe” i podaj parametry konta email do wysyłki wiadomości z Odoo, które to konto skonfigurowałeś w pierwszych krokach tego poradnika
Po wprowadzeniu danych naciśnij przycisk „Test połączenia”, aby potwierdzić poprawność konfiguracji.
Jeśli test nie dał wyniku pozytywnego sprawdź wprowadzone dane i konfigurację serwera pocztowego oraz utworzonego konta pocztowego.
Jeśli konfiguracja jest prawidłowa to zapisz ustawienia i przejdź do następnego kroku.
Odszukaj w ustawieniach sekcję Domena aliasu i zmień aktualny zapis na zapis z Twoją domeną
Zapisz ustawienia i sprawdź, czy konfiguracja działa poprawnie, tj. wyślij testową wiadomość z Odoo, np. z utworzonego Twojego kontaktu w Odoo z Twoim prywatnym adresem email, sprawdź czy dotarła na Twoje prywatne konto pocztowe i odpowiedz na nią ze swojej poczty email, a następnie sprawdź, czy dotarła jako odpowiedź w Odoo.
Przykład: